DAPTIQ

Development of a brand label in the field of Industry 4.0 for Stahlwille

DAPTIQ
Image: Stahlwille

Innovator und Trendsetter der Drehmomenttechnologie, STAHLWILLE, bat Endmark um Unterstützung bei der Namensentwicklung für das neue Digital-Label. Mit DAPTIQ wurde das Ziel erreicht.

endmark-m

Goal

Für das neue Label der Industrie 4.0 sollte ein Name entwickelt werden, der nicht nur ein Produkt benennt, sondern als Ingredient Brand wie ein Gütesiegel Produkte kennzeichnet, die eine bestimmte Funktion erfüllen: die Möglichkeit zum vernetzten Arbeiten. Die Lösungen des neuen Labels lassen sich in vielfältige Systemumgebungen integrieren und verbessern so die Effizienz und Verlässlichkeit der Prozessabläufe in drei wesentlichen Anwendungsbereichen. Unternehmen erschließen sich dadurch zusätzliche Optimierungspotenziale und mehr Sicherheit.

endmark-m

Challenge

Die Besonderheit bei diesem Projekt war, dass nicht nur ein einfaches Produkt benannt werden musste, sondern ein Ingredient Brand für Produkte mit der Möglichkeit zum vernetzten Arbeiten. Inhaltlich sollte der Name also offenbleiben, aber trotzdem die Einzigartigkeit der Idee und des Konzepts widerspiegeln. Als First Mover begegnet STAHLWILLE den neuen Anforderungen und Herausforderungen für Drehmomentwerkzeuge, Messgeräte, Kalibriereinrichtungen und Softwarelösungen – dies sollte sich auch im Namen widerspiegeln.

endmark-m

Solution

In strategischen Kreativworkshops entwickelte Endmark gemeinsam mit Vertretern aus Produktion, Marketing, Vertrieb und Geschäftsführung den neuen Namen. STAHLWILLE entschied sich für die Entwicklung einer neuen Marke und einen Markennamen, der Technologie und Emotionalität auf inspirierende Weise vereint und gleichzeitig eine Story liefert: DAPTIQ.

Mit ihren markeneigenen Attributen wirken und zahlen die Dachmarke STAHLWILLE und DAPTIQ aufeinander ein: Auf der einen Seite repräsentiert STAHLWILLE Tradition, Qualität und Zuverlässigkeit. Auf der anderen Seite steht DAPTIQ für hochmoderne Technologie und den erfolgreichen Schritt in die Zukunft der Industrie. So präsentiert sich das Unternehmen einmal mehr als Pionier im Branchenumfeld.

endmark-m

Result

DAPTIQ

Der Kunstname DAPTIQ ist zusammengesetzt aus DA für „Digital Asset“, PT für „Product Technology“ und IQ für „Intelligence Quotient“. Phonetisch erinnert der Name an das Wort „Haptik“, also etwas zum Anfassen oder Fühlen, zudem gibt es eine visuelle Anmutung an das Wort „adapting“ = sich anpassend. Damit strahlt der Name eine gewisse Vertrautheit aus und weist darauf hin, dass es sich hier um nichts Abstraktes handelt, sondern um „fassbare“ Produktvorteile.

Further references

WERKBLIQ
NEU

WERKBLIQ

Name development for a startup in the IIOT sector

WAGO
NEU

WAGO

Naming system, nomenclature for WAGO

WEITBLICK
NEU

WEITBLICK

Company naming in the workwear sector

WEINFREUNDE
NEU

WEINFREUNDE

Online shop naming for REWE

ZVOOVE
NEU

ZVOOVE

Naming workshop for the development of a verbalizable name for an innovative industry software

VISOON
NEU

VISOON

Brand for a company name in the TV and video marketing sector for Axel Springer

VERIDOS
NEU

VERIDOS

Developmentof the company name Veridos for Giesecke & Devrient GmbH

TWERCS
NEU

TWERCS

Brand positioning, name development and slogan development for a tool load case

VELODAPTIC
NEU

VELODAPTIC

App name development with Schaeffler for an individual pedelecs shift intelligence technology

TRIFOLION
NEU

TRIFOLION

Renaming of the Centre Culturel, Touristique et de Congrès

TWINT
NEU

TWINT

Brand name for the Swiss digital payment system TWINT

VELOMATIC
NEU

VELOMATIC

Naming of an automatic bicycle gearshift for Schaeffler Technologies

SKYREEF
NEU

SKYREEF

Development of the brand name and naming concept for a machine platform

REMONDIS
NEU

REMONDIS

Corporate naming for a waste disposal company

SCOYO
NEU

SCOYO

Brand namefor an international e-learning portal

SHARE IT
NEU

SHARE IT

Storage system name for Steelcase Werndl AG

PRETURN
NEU

PRETURN

Brand name for the GreenCycle load carrier division

PURMONTES
NEU

PURMONTES

Naming of private luxury chalets for Winkler Hotels

PUNQTUM
NEU

PUNQTUM

Development of a brand for Riedel for devices in media production technology

PREMOTEL
NEU

PREMOTEL

Name development for a motel concept in Kassel

RAEVOLUZ
NEU

RAEVOLUZ

Name development for a low-carb community, nutritionand lifestyle brand

MIRROR CAM
NEU
Image: shutterstock, 2086414237, photo taken by Mike Mareen

MIRROR CAM

Advice on naming a Mercedes-Benz truck rear-view mirror camera

PARSHIP
NEU
Image: iStock, 614960008, MarioGuti

PARSHIP

Name developmentforan online dating platform

OUTNATURE
NEU

OUTNATURE

B2B naming for a PreZero company in the field of cardboard and packaging paper made from Silphie fibers

LOGINEO
NEU

LOGINEO

Online school administration portal for the federal state of Northrhine-Westfalia

MAXOMIXX
NEU

MAXOMIXX

Product name development for a kitchen stick blender for Bosch

LIVELINK
NEU

LIVELINK

Light management system for Trilux

LUMENION
NEU

LUMENION

B2B company in the energy sustainability sector

MAN ENERGY SOLUTIONS
NEU

MAN ENERGY SOLUTIONS

Development and checks of names for a multinational company in the field of large drives

LAMONDIS
NEU

LAMONDIS

Name for private apartments of the Hotel Passeiertal

KIDDINX
NEU

KIDDINX

Name development for a distribution and marketing company with a focus on children's radio plays, music and films

KOSTAL SOLAR ELECTRIC
NEU

KOSTAL SOLAR ELECTRIC

Let it shine: name development and powerful verbalization for KOSTAL Solar Electric.

IVORELL
NEU

IVORELL

Name development for a dm beverage brand

JELBI
NEU

JELBI

App name development for Mobility-as-a-Service (MaaS) by Berliner Verkehrsbetriebe (BVG)

INSQIN
NEU

INSQIN

Brand name and slogan for a COVESTRO ingredient branding

IQORON
NEU

IQORON

Product name development for a compact air filter for confined spaces by Mann+Hummel

KAP EUROPA
NEU

KAP EUROPA

Congress building Messe Frankfurt

GOVERNIKUS
NEU

GOVERNIKUS

Conception and creation of a holistic naming system with astronomy-based themes

EURITAS
NEU

EURITAS

Name for a federation of European public IT service providers

FITS – Finanz-Informatik-Service
NEU

FITS – Finanz-Informatik-Service

Company name for a federal banking IT service provider

FRITZ EGGER
NEU

FRITZ EGGER

Verbal clustering for surface structures

FRONTALE
NEU

FRONTALE

Naming of the Nürnberg Messe trade fair for window construction

FORLIANCE
NEU
Image-Attribution: Pmvchamara - Freepik.com

FORLIANCE

Renaming for a company focused on climate projects

ENEXIO
NEU

ENEXIO

International name development for a company in the heat exchange sector

DEXPERTY
NEU

DEXPERTY

Naming of a Messe Frankfurt digital business unit

COVALION
NEU

COVALION

Company name for a Framatome spin-off

ENTARON
NEU

ENTARON

Innovative air filter name for maximum flexibility from Mann+Hummel

ECOPOOL
NEU

ECOPOOL

Wording for a GASAG digital power plant

COROPLAST
NEU

COROPLAST

Verbal positioning of the umbrella brand. Conceptualization for the development of a brand architecture.

CAYU
NEU

CAYU

Naming for an Opel online sales concept

COLONEUM
NEU

COLONEUM

Naming of a film studio area of MMC Studios in Cologne

CHILLVENTA
NEU

CHILLVENTA

Naming of the Nürnberg Messe exhibition for refrigeration and air-conditioning technology

CIRQ
NEU
Image: Brainlab, robotic-alingment-spine-surgery

CIRQ

Name development for medical technology products such as a robotic arm for Brainlab

BOXMARK
NEU

BOXMARK

International rebranding of Schmidt-Feldbach-Lederwerke

BIOTRONIK
NEU
Image: Screenshots Homepage www.biotronik.com

BIOTRONIK

Product naming, development of a naming system and nomenclature

BERLINOVO
NEU

BERLINOVO

Company name for a real estate company in and for the federal state of Berlin

BRITA
NEU

BRITA

Brand language internationalization

AUTONEUM
NEU

AUTONEUM

Name development and transcription of an automotive umbrella brand

BENKERT BÄNKE
NEU

BENKERT BÄNKE

Naming of various brandable product series in the outdoor furniture sector

ATRUVIA
NEU

ATRUVIA

Renaming process for the IT service provider Fiducia & GAD

BALIV
NEU
Quelle: obi.de

BALIV

Development of an independent name for a product series of the OBI subsidiary Emil Lux

ARVATO
NEU

ARVATO

Development of an international corporate brand for Bertelsmann

ALPIQ
NEU

ALPIQ

Corporate naming for a Europeanenergy service provider with Swiss headquarters

ACCEL
NEU

ACCEL

International name development fora moving walk system from ThyssenKrupp

BOSCH 360° LOGIQ
NEU
Image: Shutterstock ID 657839185, metamorworks

BOSCH 360° LOGIQ

Software naming for BOSCH SoftTech in the field of digital mobility anticipation

ASSMANN
NEU

ASSMANN

Naming for various products for the ASSMANN service portfolio

ATMOVA
NEU

ATMOVA

Brand name for sustainable energy solutions

Curious?
This way
.