AUTONEUM

Name development and transcription of an automotive umbrella brand

AUTONEUM

Endmark entwickelt einen treffsicheren Namen für den De-Merger der Automotive-Division des Rieter-Konzerns aus der Schweiz: Autoneum.

endmark-m

Goal

De-Merger und Neupositionierung rufen nach einem Namen, der die neue Marke mit langer Tradition schlagkräftig im Wettbewerb vertritt. Ein Marktführer für Akustik- und Wärmemanagement im Automotive-Bereich benötigt einen Namen, der das Standing gekonnt untermauert und Bestandskunden, Mitarbeiter sowie Presse, Zulieferer und weitere Zielgruppen anspricht und abholt.

endmark-m

Challenge

Abgrenzen, sich aber nicht zu weit von dem Ausgangsunternehmen entfernen – darin bestand die große Herausforderung der verbalen Positionierung und Namensentwicklung. Denn das bereits etablierte Ansehen des Konzerns sollte nicht verloren gehen. Der Name sollte also alte Werte wie Engagement, Verlässlichkeit, Profitabilität und Innovation transportieren, aber für die Neuausrichtung offen sein. Internationale Einsatzfähigkeit, hohe Alleinstellung im Wettbewerb, eine unkomplizierte Aussprache sowie der Ausschluss negativer Konnotation waren nur einige der Anforderungen an den neuen Unternehmensnamen.

endmark-m

Solution

Endmark entwickelte Namen in drei Linien, wobei sich das symbolisch-multilinguale "Autoneum" schnell als Favorit herausstellte. Die industrielle Welt des Unternehmens und das Neue sind auf den ersten Blick ersichtlich. „Neum“ bezeichnet jedoch auch einen wichtigen Platz wie beispielsweise bei „Museum“. Autoneum steht also für innovative Technologien im Automotive-Bereich und einen Ort, an dem motivierte Köpfe und neue Ideen zusammenkommen. Mit Autoneum werden sowohl die Wurzeln als auch die Visionen des traditionsreichen Unternehmens aufgegriffen.

endmark-m

Result

AUTONEUM

Autoneum – klar in der Automotive-Welt angesiedelt mit einem Kurs Richtung Zukunft. Ein treffsicherer Name für einen Marktführer.

Further references

WERKBLIQ
NEU

WERKBLIQ

Name development for a startup in the IIOT sector

WAGO
NEU

WAGO

Naming system, nomenclature for WAGO

WEITBLICK
NEU

WEITBLICK

Company naming in the workwear sector

TWERCS
NEU

TWERCS

Brand positioning, name development and slogan development for a tool load case

VELODAPTIC
NEU

VELODAPTIC

App name development with Schaeffler for an individual pedelecs shift intelligence technology

VELOMATIC
NEU

VELOMATIC

Naming of an automatic bicycle gearshift for Schaeffler Technologies

TIGUAN
NEU
Image: Shutterstock, 2028643730, photo taken by Veyron Photo

TIGUAN

Name development for a Volkswagen SUV

SKYREEF
NEU

SKYREEF

Development of the brand name and naming concept for a machine platform

SERWAYS
NEU

SERWAYS

Gastronomy concept on German highways for Tank & Rast

REMONDIS
NEU

REMONDIS

Corporate naming for a waste disposal company

RHINGO
NEU

RHINGO

Naming of a Rheinenergie eMoped sharing concept

PRETURN
NEU

PRETURN

Brand name for the GreenCycle load carrier division

PUNQTUM
NEU

PUNQTUM

Development of a brand for Riedel for devices in media production technology

MIRROR CAM
NEU
Image: shutterstock, 2086414237, photo taken by Mike Mareen

MIRROR CAM

Advice on naming a Mercedes-Benz truck rear-view mirror camera

MOKKA
NEU
Image: Shutterstock, 1944012442, photo taken by ako photography

MOKKA

Name development for an Opel SUV model

OUTNATURE
NEU

OUTNATURE

B2B naming for a PreZero company in the field of cardboard and packaging paper made from Silphie fibers

MAXOMIXX
NEU

MAXOMIXX

Product name development for a kitchen stick blender for Bosch

LIVELINK
NEU

LIVELINK

Light management system for Trilux

LUMENION
NEU

LUMENION

B2B company in the energy sustainability sector

MAN ENERGY SOLUTIONS
NEU

MAN ENERGY SOLUTIONS

Development and checks of names for a multinational company in the field of large drives

KOSTAL SOLAR ELECTRIC
NEU

KOSTAL SOLAR ELECTRIC

Let it shine: name development and powerful verbalization for KOSTAL Solar Electric.

IVORELL
NEU

IVORELL

Name development for a dm beverage brand

JELBI
NEU

JELBI

App name development for Mobility-as-a-Service (MaaS) by Berliner Verkehrsbetriebe (BVG)

INSQIN
NEU

INSQIN

Brand name and slogan for a COVESTRO ingredient branding

IQORON
NEU

IQORON

Product name development for a compact air filter for confined spaces by Mann+Hummel

FRITZ EGGER
NEU

FRITZ EGGER

Verbal clustering for surface structures

FRONTALE
NEU

FRONTALE

Naming of the Nürnberg Messe trade fair for window construction

FORLIANCE
NEU
Image-Attribution: Pmvchamara - Freepik.com

FORLIANCE

Renaming for a company focused on climate projects

ENEXIO
NEU

ENEXIO

International name development for a company in the heat exchange sector

DAPTIQ
NEU
Image: Stahlwille

DAPTIQ

Development of a brand label in the field of Industry 4.0 for Stahlwille

COVALION
NEU

COVALION

Company name for a Framatome spin-off

ENTARON
NEU

ENTARON

Innovative air filter name for maximum flexibility from Mann+Hummel

DAIMLER MOBILITY
NEU

DAIMLER MOBILITY

Company name for a financial and mobility service provider within the (former) Daimler AG.

COROPLAST
NEU

COROPLAST

Verbal positioning of the umbrella brand. Conceptualization for the development of a brand architecture.

CAYU
NEU

CAYU

Naming for an Opel online sales concept

CHILLVENTA
NEU

CHILLVENTA

Naming of the Nürnberg Messe exhibition for refrigeration and air-conditioning technology

CIRQ
NEU
Image: Brainlab, robotic-alingment-spine-surgery

CIRQ

Name development for medical technology products such as a robotic arm for Brainlab

BOXMARK
NEU

BOXMARK

International rebranding of Schmidt-Feldbach-Lederwerke

BIOTRONIK
NEU
Image: Screenshots Homepage www.biotronik.com

BIOTRONIK

Product naming, development of a naming system and nomenclature

BERLKÖNIG
NEU

BERLKÖNIG

Name development for a ridepooling service of the Berliner Verkehrsbetriebe (BVG)

BRITA
NEU

BRITA

Brand language internationalization

ARVATO
NEU

ARVATO

Development of an international corporate brand for Bertelsmann

ALPIQ
NEU

ALPIQ

Corporate naming for a Europeanenergy service provider with Swiss headquarters

ACCEL
NEU

ACCEL

International name development fora moving walk system from ThyssenKrupp

BOSCH 360° LOGIQ
NEU
Image: Shutterstock ID 657839185, metamorworks

BOSCH 360° LOGIQ

Software naming for BOSCH SoftTech in the field of digital mobility anticipation

ATMOVA
NEU

ATMOVA

Brand name for sustainable energy solutions

Curious?
This way
.